Sport în aer liber: idei de activități și echipamentul de care ai nevoie

idei de activitati in aer liber

Există atât de multe beneficii ale activității fizice practicate în aer liber, încât ai o adevărată obligație față de tine să îți oferi acest obicei. Chiar dacă ți se pare că nu poți găsi timpul necesar sau că ai o condiție fizică nepotrivită cu un stil de viață dinamic, vei descoperi în rândurile care urmează că acestea nu sunt decât pretexte. În realitate, pe măsură ce îți vei depăși limitele autoimpuse, vei descoperi că plăcerea sportului poate lua rapid locul unora dintre viciile de care încă te străduiești să scapi. Dacă ideea de a alerga pe bandă sau de a pedala stând pe loc, într-o sală de fitness înghesuită și insuficient aerisită, nu ți se pare atractivă, ieși în aer liber și bucură-te de frumusețea naturii. 

Vezi 👉 AICI oferta noastră de ACCESORII SPORTIVE

Ce avantaje îți aduce sportul în aer liber

Indiferent dacă ai avut o zi solicitantă la birou sau dacă încă mai lucrezi de la domiciliu, cu siguranță la finalul programului simți că ai vrea să profiți de timpul rămas. Nu-ți trebuie mai mult de 30 de minute de activitate fizică pentru ca starea ta de bine să se îmbunătățească vizibil, iar stresul să se risipească rapid. Practicat în aer liber, pentru cel puțin 15 minute, în fiecare zi, sportul te expune la acțiunea benefică a soarelui, ce stimulează producția de vitamina D, cu beneficii majore asupra rezistenței sistemului osos. 

Starea mentală a celor care fac sport în aer liber se ameliorează pe zi ce trece, datorită creșterii nivelurilor de serotonină la nivel cerebral. Alegând mișcarea în spații deschise, nu vei simți condiționarea presantă a orarului pe care ți-l impun clasele de aerobic, stresul de a prinde loc pe bicicleta eliptică din sala de sport sau jena de a nu ține ocupată prea mult timp banda de alergare. Te poți mișca în libertate deplină, nu doar pe alei, ci și pe spațiile verzi, iar dacă ajungi la locul tău preferat de antrenament la ore diferite, de la o zi la alta, nu vei avea parte de nicio neplăcere.

Nu în ultimul rând, parcurile, pădurile din apropierea orașului sau chiar aleile din cartierul tău sunt locuri publice, iar accesul la ele nu este condiționat de vreo taxă sau de plata vreunui abonament. Dacă ești o fire mai cumpătată sau dacă economisești pentru ceva important, cu siguranță vei ține cont de acest atu. Spre deosebire de mersul la sală, ieșirile în aer liber vor necesita o investiție minimă în echipament și în accesoriile ce îți oferă lejeritate.

Vezi categoria noastră de  ▶️  SUPLIMENTE ALIMENTARE

activitati sportive in aer liber

Ce activități sportive poți alege

Dacă gândul că trebuie să alegi un tip de activitate fizică la care să poți face față îți dă neliniște, nu e cazul să te îngrijorezi. Sportul în aer liber este caracterizat tocmai de o flexibilitate aparte, nefiind condiționat de indicațiile unui antrenor. Cu toate acestea, este necesar să ții cont de modul corect în care trebuie să execuți mișcările și să folosești un echipament adecvat, care previne riscul de accidentare. De-a lungul unei săptămâni, poți alege diferite activități, de la sporturile de echipă, până la cele individuale.

Mers pe jos: ar putea părea banal, dar mersul pe jos este foarte util în cazul celor care lucrează la birou și care parcurg drumul către serviciu exclusiv cu mijloace de transport. Acesta este primul nivel de care trebuie să treci dacă nu ai o condiție fizică neapărat bună. Poți parcurge aleile parcului timp de cel puțin 30 de minute, iar tot ce îți trebuie este o pereche de încălțăminte lejeră și un bidon cu apă mereu la îndemână.

Drumeții montane: numită și hiking, activitatea care constă în drumeții prelungite, pe cărări neparcurse de vehicule motorizate, este o adevărată desfătare pentru simțuri și un bun examen de rezistență a corpului. Poți începe cu drumeții de lungime medie, în cea mai apropiată pădure de lângă orașul tău, pentru ca apoi să descoperi trasee precum cele din Parcul Național Apuseni. 

Ciclism: alegând această activitate, vei trece la un nivel mai intens de efort, dar și beneficiile vor fi pe măsură. Pedalatul energic accelerează circulația sângelui și reduce presiunea din picioare, pe măsură ce antrenează toate grupele majore de mușchi. Cu toate că nu ai nevoie de aptitudini fizice aparte pentru a face ciclism, ar fi bine să începi cu sesiuni scurte, de 10-20 de minute, la o viteză medie și pe teren plat. 

Fitness: dacă vrei să-ți crești rezistența musculară, pentru a putea face efort fizic pe o perioadă mai mare de timp, sau dacă ai nevoie să mărești flexibilitatea corpului, exercițiile de fitness te vor ajuta. Caută un colț verde, în care să îți întinzi salteaua de fitness, și alege o oră cât mai matinală, pentru a evita arșița. Prin exercițiu regulat, vei căpăta rapid o mai mare ușurință de a aborda diferite mișcări și vei simți că obosești mai greu. 

Badminton: cine spune că nu te poți bucura de beneficiile sportului și de o ieșire cu prietenii, în același timp? Badmintonul este genul de sport care te conectează la un ritm intens fără să te epuizeze. Dacă adaugi la asta și posibilitatea de a te întâlni cu cei dragi, păstrând o distanță care să vă garanteze siguranța și neavând contact fizic direct, ai multe motive să faci pasul către acest sport ce poate fi practicat la o banală ieșire în parc.

Vezi categoria noastră de 👉 BRATARI FITNESS

bratari fitness

Care sunt cele mai potrivite accesorii

Dincolo de senzația de eliberare pe care o vei simți, de lejeritatea pe care o vei căpăta în a face din ce în ce mai multe tipuri de activități fizice sau de încrederea de sine, care va crește de la o zi la alta, sportul în aer liber mai implică un aspect. Plăcerea de a face exerciții nu va fi niciodată completă în lipsa echipamentelor și accesoriilor adecvate. O ieșire în natură nu-ți va cere mai mult decât hainele cele mai comode, dar îți va prinde bine o șapcă, dacă vei alege să te plimbi în mijlocul zilei. 

Pentru momentele solicitante din timpul exercițiilor de fitness, vei avea nevoie de o pereche de colanți, care să îți permită mișcări ample, și de o bustieră, datorită căreia nu vei fi nevoită să-ți limitezi mișcările. O brățară fitness te ajută să-ți monitorizezi performanțele în timp real, iar aplicațiile aferente pentru smartphone îți urmăresc progresul pe termen lung. Indiferent de activitatea pe care o alegi, însă, ai nevoie să păstrezi un nivel optim de hidratare, așa că nu trebuie să-ți lipsească bidonul cu apă sau shakerul cu suplimente nutritive.  

Urmează sfaturile de mai sus și vei simți în viața ta o schimbare progresivă, dar de mare efect. Pentru exerciții fizice făcute în condiții optime, ai nevoie, în primul rând, de o stare mentală bună, dar și de echipamente și de accesorii potrivite. 

 Credit foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si

Fara Comentarii

    Lasă un răspuns

    Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

    %d blogeri au apreciat: