Cum combați stresul în perioadele de izolare – idei de pus în practică

combaterea stresului prin citit

Statistici sumbre te lovesc în fiecare zi, scenariile alarmante despre cum va evolua pandemia provocată de noul tip de coronavirus, SARS-CoV-2, îți inundă mintea cu gânduri negre, suferința pe care o simți atât de aproape, chiar dacă stai în siguranță în locuința ta, îți creează stări emoționale copleșitoare. Și totuși, în ciuda atâtor necunoscute într-un război cu un inamic pe care nimeni nu îl cunoaște îndeajuns ca să-l nimicească prea curând, ai nevoie să știi că nu ai pierdut de tot controlul asupra vieții tale. 

Presiunea este foarte mare, iar nivelul stresului atinge cote fără precedent. În condițiile în care este clar că nu știi cât va mai dura pandemia, trebuie, mai mult decât oricând, să nu te dai bătut. Iată de ce te invităm în continuare să afli cum poți acționa concret și eficient, pentru a combate stresul din această perioadă dificilă și apăsătoare.  

Care sunt efectele stresului asupra organismului 

Te doare capul, nu dormi bine sau nu ești productiv și pui totul pe seama unor afecțiuni medicale mai vechi, pe vreme sau, mai nou, pe statul prea mult timp în casă. Pentru toate aceste simptome, s-ar putea ca stresul să fie, de fapt, cauza. Și ca să înțelegi mai bine cât de important este să îl combați, iată cum acționează asupra ta, potrivit Mayo Clinic:

Efectele comune ale stresului asupra ta

Organism Stare de spirit Comportament
durere de capanxietatedietă haotică
dureri musculareneastâmpărizbucniri nervoase
durere în pieptlipsa motivațieirefugiu în alcool
obosealăsentimentul de copleșealăfumatul
scăderea libidouluiirascibilitateizolare socială
probleme digestivetristețe/depresieprea puțină mișcare
insomniilipsă de concentrareagresivitate

Cele mai eficiente metode de combatere a stresului

Dacă nu reduci efectele stresului, pot să apară probleme de sănătate, cum ar fi creșterea tensiunii arteriale sau bolile cardiovasculare. Din fericire, însă, există metode eficiente de a gestiona situația, potrivit experților de la WebMD:

  • nu uita de pasiunile tale – adori să călătorești sau să mergi la concerte și acum te simți ca un prizonier în propria casă; distanța socială nu înseamnă, însă, să-ți abandonezi pasiunile; gândește-te, de pildă, la câte locuri și personaje fascinante poți regăsi în cărți; orice lectură, cum ar fi „Oamenii fericiți citesc și beau cafea”, a autoarei Agnes Martin-Lugand, ori „Vânătorii de zmeie” a lui Khaled Hosseini, este binevenită în această perioadă; 

Vezi categoria noastră de  ▶️ CARTE;

  • adoptă o atitudine pozitivă – acceptă faptul că există lucruri pe care nu le poți controla, iar pandemia actuală este unul dintre ele; în loc să fii pasiv, nervos și defensiv, încearcă să-ți antrenezi mintea să găsească forța din interiorul tău; 
  • învață tehnici de relaxare – meditația, yoga sunt modalități de combatere a efectelor nocive ale stresului; nu uita că sportul te ajută să te menții în formă și îți dă o stare de bine; chiar dacă nu te poți duce la sală, urmează cursuri online; 
  • adoptă o dietă echilibrată – fă-ți un program, cu intervale dedicate muncii și meselor; încearcă să eviți consumul excesiv de alcool sau cafea; hidratează-te bine și dormi 7-8 ore pe noapte.

Idei pentru a combate stresul în perioada de izolare

activitati pentru a combate stresul

Dincolo de sfaturile generale de a reduce efectele stresului, ai nevoie să știi ce lucruri concrete poți face în această perioadă de neliniști profunde, așa că, în cele ce urmează îți venim în ajutor cu unele idei: 

  • regândește-ți rutina zilnică – mergeai la serviciu, ieșeai în oraș, te duceai la teatru sau la film; în contextul pandemiei de COVID-19, ești nevoit să stai mai mult în casă; stresul provocat de frustrarea de a nu mai fi liber să faci ce îți dorești poate fi combătut dacă îți regândești un pic rutina; concret, încearcă să ai zilnic un ritual de îngrijire, să te îmbraci frumos și să te aranjezi; 

Vezi 👉 AICI toate ofertele noastre de PRODUSE COSMETICE;

  • gătește cât mai mult – este important să te hrănești cât mai sănătos și echilibrat, iar mâncărurile preparate în casă răspund perfect acestei nevoi, pentru că știi ce ingrediente folosești și ai controlul asupra cantității de condimente, de exemplu; nu te descuraja, dacă nu ai mai făcut asta până acum; 
  • Vezi 👉  AICI  toate ofertele noastre de CARTE DE GASTRONOMIE și transformă gătitul într-o activitate amuzantă, în care să-i implici pe toți membrii familiei, mai ales pe copii; 
  • joacă-te din când în când – indiferent de vârstă, jocurile au fost mereu un mod de relaxare, socializare și de a petrece timpul în mod plăcut împreuna cu familia; acum, mai mult ca oricând, ai nevoie de interacțiune și distracție, așa că Vezi categoria noastră de  ▶️ JOCURI și alege modelul potrivit pentru tine și cei dragi.

Trucuri pentru gestionarea stărilor de anxietate

exercitii fizice impreuna cu familia

Atunci când stresul provocat de veștile despre pandemie trece dincolo de temeri și se transformă în anxietate, respiră adânc și gândește-te că este firesc să-ți fie frică și că nu ești singurul în această situație. Prin urmare, nu lăsa scenariile să-ți guverneze viața, pentru că oricum nu tu ești cel care le scrie și nici regizorul filmului ce va rula în viitorul apropiat. Concret, iată câteva trucuri pe care le poți aplica în lupta cu stările de anxietate: 

  • fă exerciții fizice împreună cu familia – activitatea fizică te ajută să te relaxezi, iar atunci când faci acest lucru împreună cu cei mici, de exemplu, totul devine mai antrenant ca de obicei; 
  • fă exerciții de respirație – alege-ți un loc special din casă, închide ochii și fixează-ți în minte o imagine care îți face plăcere, cum ar fi un câmp de lavandă; inspiră și expiră adânc, apoi continuă să faci exercițiul acesta 10-20 de minute; 
  • nu evita ședințele de psihoterapie – dacă vezi că stările de anxietate persistă, apelează la recomandările specialiștilor; în această perioadă, găsești cu ușurință servicii online; reține că este absolut normal să ai și astfel de stări, pe care le poți gestiona, însă, eficient.

Pandemia provocată de noul tip de coronavirus este una dintre cele mai mari provocări din ultimii ani, pentru întreaga omenire. Stările prin care treci tu nu sunt doar ale tale. Nu ești singur în toată povestea aceasta. Totuși, uneori îți este greu să te detașezi de angoase. Înainte ca stresul să te copleșească, însă, poți face lucruri concrete, cum sunt și cele de mai sus, ca să te liniștești și să găsești forța interioară de care ai nevoie ca să mergi mai departe, orice s-ar întâmpla. Reține că depinde și de tine să faci ceva azi, ca să-ți fie mai bine mâine. 

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si

Fara Comentarii

    Lasă un răspuns

    Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

    %d blogeri au apreciat: