Cum amenajezi biroul de acasă

Cum amenajezi biroul de acasa

Amenajarea unui spațiu de lucru în propria locuință a devenit o prioritate pentru foarte mulți angajați, care au fost nevoiți să își desfășoare activitatea profesională acasă, din cauza restricțiilor impuse de autorități pentru limitarea răspândirii noului coronavirus.

Încă din luna martie, când a fost instituită starea de urgență, românii, obișnuiți să meargă zilnic la locul de muncă, au fost nevoiți să-și reorganizeze programul și să se obișnuiască să muncească de acasă. Deși, în multe domenii, activitatea a fost reluată treptat, încă sunt persoane care muncesc remote.

Astfel, amenajarea biroului de acasă, într-un mod plăcut și confortabil, a fost o necesitate pentru ca angajații să fie mai productivi și să își îndeplinească fără probleme sarcinile zilnice. Și asta pentru că mediul de lucru este foarte important.

Dacă încă nu ţi-ai amenajat biroul de acasă, îți prezentăm câțiva dintre factorii de care poți ţine cont pentru a crea un spaţiu confortabil în care să îţi facă plăcere să lucrezi.

👉 AICI gasești mai multe modele de BIROURI

amenajarea biroului de acasa

Alege cu atenție mobilierul

Primul pas pentru amenajarea unui spațiu de lucru confortabil este alegerea mobilierului. Pentru că vei petrece multe ore la birou în fața computerului, obiectele de mobilier alese pot face diferența dintre o zi plăcută și una obositoare.

Un scaun confortabil este cheia productivității, când vine vorba despre activitatea de acasă. Aproape jumătate din ziua de lucru ți-o vei petrece la birou, de aceea, este recomandat să investești într-un scaun de calitate, pe care să stai relaxat și confortabil. Un model cu înălțime și brațe reglabile, dar și cu suport lombar ți-ar putea fi de folos pentru a lucra în condiții optime. Totodată, atunci când alegi un scaun, este bine să ții cont și de designul camerei, astfel încât modelul ales să se integreze armonios în arhitectura generală a încăperii.

Vezi 👉 AICI oferta noastra de SCAUNE pentru BIROU

În ceea ce privește biroul ales, acesta poate fi simplu sau cu spații de depozitare, astfel încât să ai la îndemână toate obiectele de care ai nevoie pentru a-ți desfășura activitatea și, în același timp, să poți fi organizat.

Pe de altă parte, pentru că tot mai multe cercetări arată că timpul îndelungat petrecut pe scaun poate dăuna sănătății, au fost create birourile înalte, la care poți sta în picioare. Acestea sunt reglabile, astfel încât sunt potrivite indiferent de înălțimea celor care le folosesc, și pot fi transformate în birouri tradiționale, pentru a putea să alternezi felul în care petreci timpul în fața computerului.

echipamente pentru biroul de acasa

Selectează echipamentele potrivite

Mouse-ul și tastatura sunt, adesea, ignorate, însă acestea sunt importante pentru productivitate și confort. În privința tastaturii, este indicat să alegi o variantă mecanică, pentru a avea mai multă lejeritate în mișcare. Acest model este potrivit mai ales pentru scriitori și programatori.

Cât despre mouse-ul de care ai nevoie pentru a fi eficient, acesta trebuie să se potrivească formei mâinii. De pildă, dacă ții dispozitivul cu toată palma, ai nevoie de un model mai lat, care să se fixeze perfect în podul palmei. Modelele mici – folosite în general pentru călătorii – nu sunt recomandate pentru utilizarea de lungă durată, deoarece pot fi incomode.

Pentru a fi mai productiv, poți avea în vedere și conectarea unui al doilea monitor. Pentru ilustrații, scriitură, documentare și programare, un ecran suplimentar reprezintă un avantaj. În cazul în care lucrezi cu foarte multe „ferestre“ deschise, achiziționarea unui al doilea monitor ar putea fi o investiție bună, care să te ajute să fii mai eficient.

iluminarea biroului de acasa

Nu pierde din vedere lumina din cameră

Lumina naturală este cea mai bună opțiune pentru spațiul de lucru, însă, dacă amplasarea camerei nu îți permite să te bucuri de razele soarelui pe tot parcursul zilei, este necesar să te folosești de elemente ajutătoare. O lampă de birou sau un lampadar cu lumină caldă îți protejează ochii și, astfel, posibilitatea de a simți o stare de oboseală după câteva ore de muncă este semnificativ redusă.

👉 AICI gasesti o gama variata de CORPURI DE ILUMINAT pentru interior

De asemenea, lumina este dată și de culorile din cameră. Pentru pereți, sunt recomandate nuanțele neutre sau deschise (culorile închise te pot face să te simți lipsit de energie), iar accesoriile alese pentru designul încăperii trebuie să fie minimaliste. Toate obiectele din jur pot reprezenta distracții și pot influența eficiența dintr-o zi de muncă, de aceea, este bine să păstrezi doar acele elemente de care ai nevoie pentru activitatea profesională.

Adaugă plante verzi

Câteva plante verzi nu doar că vor fi o pată de culoare în cameră, dar vor contribui și la creșterea nivelului de fericire și la reducerea stresului. În plus, potrivit studiilor realizate în ultimii ani, plantele verzi contribuie la creșterea productivității angajaților cu până la 15%. Persoanele care au plante în jurul lor când lucrează sunt mai eficiente în realizarea sarcinilor zilnice decât cele care petrec opt ore pe zi într-un mediu lipsit de elemente ale naturii. Și, pentru că plantele pot îmbunătăți calitatea aerului dintr-o cameră, este recomandat să le alegi pe acelea cunoscute pentru calitățile lor de filtrare. Printre acestea se numără dracaena, ficusul și feriga.

Personalizează spațiul de lucru

Un mediu de lucru creativ sporește imaginația și te ajută să rezolvi mai rapid sarcinile zilnice. Nu ezita să îți personalizezi spațiul în care îți desfășori activitatea, pentru a fi mai plăcut privirii. Fotografii de familie, suvenire, tablouri, mesaje motivaționale sau lumânări parfumate – indiferent de obiectele pe care le alegi pentru a-ți amenaja biroul, este indicat să nu optezi pentru elemente care să îți distragă atenția în vreun fel, ci să le alegi pe acelea care să te inspire și să îți dea câte un imbold în zilele mai dificile.

Pentru a ne menține sănătatea fizică și pentru a depăși problemele emoționale – care pot apărea din cauza distanțării sociale, este indicat să avem un spațiu de lucru confortabil, pentru a fi productivi și a rezolva sarcinile profesionale zilnice. Să petrecem opt ore pe zi în fața unui ecran, comunicând de la distanță cu colegii și clienții, poate fi copleșitor, de aceea, este important să ne creăm singuri condiții de muncă ideale.

Sursă foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si

Fara Comentarii

    Lasă un răspuns

    Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

    %d blogeri au apreciat: