Ce rutină de seară îți poate aduce un somn mai odihnitor

rutina de seara pentru somn odihnitor

Starea de izolare ne-a adus ocazia de a ne concentra mai mult asupra propriei persoane. În orele pe care nu le mai petrecem în transportul în comun, pe drumul către serviciu, putem să ne explorăm hobby-urile, să descoperim pasiuni noi sau să facem micile reparații pe care unele cotloane ale casei le așteptau cam de mult timp. Totuși, există și o latură mai puțin plăcută a statului în casă, iar aceasta se face simțită prin nevoia tot mai pregnantă de a ieși în natură, de a socializa și altfel decât prin intermediul aplicațiilor mobile sau de a merge la cumpărături. Gândurile pe care le lăsăm să pună stăpânire pe noi se adaugă și ele la presiunea care apasă asupra noastră, iar de aici și până la un somn capricios nu rămâne decât un pas. Din fericire, avem la dispoziție câteva soluții comode pentru a evita momentele de insomnie și chiar nopțile albe. 

Vezi 👉 AICI oferta noastră de PRODUSE DE BAIE

Relaxează-te sub un duș fierbinte

Ai putea avea parte de o surpriză mare dacă vei vedea dușul ca pe ceva mai important decât o simplă parte a rutinei tale zilnice. Transformarea acestui obicei elementar într-un veritabil ritual te va ajuta să te deconectezi pe deplin la finalul unei zile solicitante. Este cunoscut faptul că temperatura corpului are un rol important în reglarea ciclului de somn. Pe timpul zilei, corpul are o temperatură mai mare, iar pe măsură ce se apropie ora de culcare, aceasta scade. Acesta este ritmul circadian al organismului, iar mecanismul prin care el declanșează somnul este revenirea la o temperatură ridicată după apusul soarelui, ca un semnal al momentului propice pentru somn.

În cazul în care ciclul tău de temperatură nu este sincronizat cu cel de somn, poți stimula apariția senzației de somnolență printr-un truc simplu. Cu cel puțin o oră înainte de culcare, fă o baie fierbinte, pentru a activa sistemul de termoreglare al organismului. Vei impulsiona circulația sângelui până în extremitățile corporale și vei scădea temperatura corpului, pentru a permite apoi creșterea naturală a ei. Fie că alegi un duș, pe parcursul căruia să folosești un gel cu arome relaxante, fie o baie tihnită, pe care să o faci mai plăcută cu ajutorul unui spumant și al unei bile efervescente parfumate, cu siguranță te vei bucura de efecte. La finalul ritualului, vei merge către dormitor într-o stare de relaxare deplină.

Vezi categoria noastră de  ▶️  CEAINICE SI INFUZOARE

ceainic cu infuzor

Răsfață-ți simțurile înainte de culcare

Chiar dacă acum stai mai mult în casă, nu înseamnă că nu poți cădea pradă stresului, oboselii și chiar surmenajului. Task-urile de la job nu s-au anulat, odată cu intrarea în starea de izolare, dar momentele de deconectare de după job au dispărut din programul tău. La final de zi, ai putea simți o oboseală la fel de mare ca în mod normal, iar minutele petrecute în pat, așteptând somnul, s-ar putea transforma în ore. Poți evita acest scenariu deloc plăcut prin simplul gest de a savura o ceașcă de ceai, chiar înainte de culcare. Rezervă-ți timpul necesar pentru a prepara băutura la ceainicul cu infuzor și bea-o cu răbdare, bucurându-te de aroma ei. 

Este cunoscut efectul ceaiului de valeriană, care poate ameliora stările de nervozitate, palpitațiile, momentele de neliniște și chiar anxietatea. Ceaiul de mușețel are bune proprietăți antiinflamatorii, dar ajută și la calmarea durerilor de stomac și chiar a grețurilor care te-ar putea supăra tocmai înainte de culcare. Tot pentru probleme și tulburări ale tractului gastro-intestinal poți alege și ceaiul de mentă, care își va face cel mai bine efectul cu o oră înainte de culcare. Dacă te confrunți deja cu episoade de insomnie, poți alege ceaiul de sunătoare. Ceaiul de tei, cu mirosul său îmbietor, este și el foarte bun pentru a induce somnolență în organism, atunci când aceasta întârzie să apară de la sine.

Vezi categoria noastră de 👉 CARTE

carti pentru un somn odihnitor

Lasă deoparte gândurile de peste zi

Cu deadline-uri ce trebuie respectate, probleme apărute din pricina aprovizionărilor deficitare, cauzate de criză, și cu incertitudini în privința viitorului apropiat, ai putea avea senzația că îndeplinirea sarcinilor de la job este mai anevoioasă ca până acum. La toate acestea se poate adăuga dorința de a-i revedea pe cei dragi și gândurile apăsătoare cu privire la evoluția întregii situații pe care o traversăm. În loc să lași toate aceste probleme să te afecteze și să îți alunge somnul la finalul unei zile solicitante, evadează într-o lume imaginară, ale cărei pilde și exemple îți pot da curajul de a înfrunta mai bine toate provocările. 

Cărțile sunt prieteni loiali, mai ales în vremuri dificile, așa că nu ezita să te refugiezi între paginile lor. Poți alege titlurile care lipsesc din lista ta de lecturi, pentru a recupera cărțile pe care le-ai amânat timp de ani buni sau poți descoperi scriitori și opere noi. Dacă te fascinează biografiile, nu există moment mai bun decât acesta pentru a învăța despre cum acționează caracterele puternice în momente dificile, iar cunoștințele tale de marketing sau de comunicare se pot îmbogăți, dacă vei alege cărțile potrivite. Până la urmă, de ce să nu ieși din criza pe care toți o traversăm cu noi competențe sau cu un orizont cultural mai profund?

Somnul este un aspect pe cât de important, pe atât de neglijat de cei mai mulți dintre noi. Folosește ponturile de mai sus și vei simți că ai mai multă energie și că timpul unei zile îți ajunge cu adevărat.

Credit foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si

Fara Comentarii

    Lasă un răspuns

    Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

    %d blogeri au apreciat: